sobota 14. prosince 2013

Přání dobrých nocí, měsíc, hvězdy a sny

Napiš mi, prosím, vzkaz na Měsíc.
Napiš jen "DOBROU NOC" a nic víc...
..............
Nebe dnes hvězdami se jenom hemží,
to nejsou hvězdy, ale hejno žluťásků.
Po Mléčné dráze pádím, ruce na otěžích,
tato noc stvořená je pro lásku
..............
Vlna se tříští o kamení,
hlasitě šumí na znamení,
že všechny kapky promění se
v něžné sny psané krasopisem.
..............
Po nebi putoval srpek měsíce,
nahnul se k oknu, zlehka zaťukal,
maličkou slzou uhasil plamen u svíce
a noční oblohou plul zase dál...
..............
Kdosi cvrnkl do kuličky slunce
a ona zapadla do důlku v oblacích
na hřebeni horu orazila zlatým puncem,
paprsky ztmavly v rudých náznacích
..............
Dotknu se Tvojí dlaně dlaní,
prsty se spolu náhle spletou,
do vlasů mrholí sny z hvězdných saní
zapřažených za kometou.
..............
Po nebi hvězdy se rozutekly,
pobledlý měsíc jenom žasne
ve tmě si svoje šaty svlékly
teď nahé září nocí a jsou krásné...
..............
Dnes v noci hvězdičky jak husy štěbetaly,
na jediném snu suchou nit nenechaly...
A tak, kdo dnešní noc o ně bude stát,
musí si trošičku vlhký sen nechat zdát..
..............
Kdo slyší šepot křídel andělských,
kdo zahlédl jej mezi šedivými dny,
jakoby jen vánek na něj dých..
Ten ví, že anděl nosí v srdci jeho sny
..............
Včera sny pro vás zvlhly deštěm,
podzimní počasí bývá tak nestále..
Suším je na šňůře, počkejte ještě,
kolíčky srovnám jak korále.
..............
Jak hvězdy třpytivé
budou mé sny, když lezu na kutě,
jak sněhové vločky jiskřivé,
jak hvězdy z per souhvězdí Labutě.
..............
Chytla jsem hvězdu - malou jen -
aby dnes zdál se mi něžný sen.
Sny jsou prý úkolem létavic.
Však otevřu dlaň a na ní - nic...
..............
Dosrkala jsem čaj s mátou,
dlaň mám ještě rozehřátou
Je hladký můj čajový hrnek
a jeho dno - bílý kruh - jak úplněk...




Žádné komentáře:

Okomentovat